Wij staan klaar voor al je vragen

Neem gerust contact op met onze klantenservice op 085-7605569 of stuur een e-mail naar info@vomedex.nl. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur. Voor spoedgevallen buiten kantoortijden zijn wij bereikbaar op het nummer: 0651424819.

Neem contact op met onze klantenservice,

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen aan onze klantenservice. Staat je vraag er niet bij? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We zijn bereikbaar via telefoon, e-mail en Whatsapp.

Bestellen

Bij Vomedex bestel je je hulpmiddelen op de manier die jou het beste uitkomt: telefonisch, via e-mail, of binnenkort ook via ons online bestelportaal. We vinden het belangrijk dat het voor jou zo eenvoudig mogelijk is om de producten voor je cliënten te bestellen.

In de meeste gevallen bepaalt de specialist, zoals de arts of verpleegkundige, welke hulpmiddelen je cliënt nodig heeft. Soms staat dit al in de verwijzing die de cliënt ontvangt, maar in andere gevallen kan het nodig zijn om samen met zorgconsulenten te overleggen welke hulpmiddelen het meest geschikt zijn. Mocht het blijken dat de gekozen producten niet naar wens zijn of niet goed bij je cliënt passen, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Bij Vomedex vinden we persoonlijk contact van essentieel belang. We streven ernaar om dicht bij jouw zorg te staan. Onze experts zijn altijd beschikbaar om hun kennis en expertise te delen, zodat we samen de beste zorg kunnen leveren aan jouw cliënten.

Dit zijn onze voordelen:

  • 24/7 bereikbaar bij spoedgevallen: Heeft je cliënt acuut hulpmiddelen nodig? Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar om je te helpen.
  • Op werkdagen besteld, morgen in huis: Plaats je een bestelling op werkdagen vóór 15.30, dan zorgen wij ervoor dat je cliënt de bestelling de volgende dag al in huis heeft.
  • Snel contact met onze experts: Ons team van zorgconsulenten heeft jarenlange ervaring en is altijd beschikbaar om je vragen te beantwoorden en advies te geven. Of je nu belt of mailt, we staan voor je klaar.
  • Dicht bij de praktijk: We staan dichtbij onze klanten en de praktijk, en blijven continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de zorg. Zo kunnen we je altijd de meest actuele en effectieve hulpmiddelen aanbieden die echt bij jouw cliënt passen.
  • Meerdere bestelopties mogelijk: Bestel gemakkelijk via onze website, telefonisch of binnenkort ook via ons online bestelportaal. We bieden diverse bestelopties aan zodat je altijd op een manier kunt bestellen die voor jou het meest comfortabel is.
  • Gemak van herhaalbestellingen: Voor producten die je cliënt regelmatig nodig heeft, bieden we een eenvoudig herhaalbestellingssysteem aan. Zo hoeft je cliënt nooit zonder benodigde hulpmiddelen te zitten.

Ja, je kunt je bestelling wijzigen of annuleren zolang deze nog niet is verzonden. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via telefoon of e-mail om wijzigingen door te geven of je bestelling te annuleren.

Ja, je kunt zeker voor iemand anders bestellen. Zorg ervoor dat je over de juiste informatie beschikt, zoals de naam, het adres van de persoon voor wie je bestelt, en welke hulpmiddelen zij nodig hebben.

Klant worden

Bij Vomedex is iedereen welkom die hulpmiddelen nodig heeft, zowel cliënten als zorgprofessionals. We bieden een breed assortiment aan producten aan om aan verschillende zorggebieden te voldoen: incontinentie, wond, diabetes en stoma.

Het is gemakkelijk om klant te worden bij Vomedex. Je kan een account aanvragen via onze website of neem contact op met onze klantenservice.

Ja, het is mogelijk om namens iemand anders klant te worden. Zorg ervoor dat je over de juiste informatie beschikt, zoals de naam, het adres van de persoon voor wie je bestelt, en welke hulpmiddelen zij nodig hebben.

Levering en retournering

Als de medische hulpmiddelen op voorraad zijn en je voor 15.30 bestelt, verwerken we je bestelling nog dezelfde werkdag. PostNL levert de bestelling meestal de volgende dag.

Ja, je kan bij het plaatsen van een bestelling aangeven op welke dag je die wilt ontvangen.

Ja, zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een verzendbevestiging met daarin een trackingnummer. Hiervoor hebben we wel je e-mailadres nodig. Met dit trackingnummer kun je de status van je bestelling volgen via de website van onze verzendpartner. Zo weet je altijd precies wanneer je je bestelling kunt verwachten.

Als je besluit om een bestelling terug te sturen, hebben we een eenvoudig proces om dit te regelen. Je kunt je bestelling retourneren door gebruik te maken van ons retourformulier, dat beschikbaar is op onze website. Op dit formulier kun je de reden voor de retourzending aangeven, zodat we onze service voortdurend kunnen verbeteren. Zodra we je retouraanvraag hebben ontvangen, nemen we contact met je op om de retourprocedure verder af te handelen.

Helaas kunnen we niet alle hulpmiddelen terugnemen. In sommige gevallen kan dit wel; neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Houd er rekening mee dat het betaalde bedrag in deze gevallen niet geretourneerd kan worden.

  • Nee, niet alles mag geretourneerd worden. Er gelden enkele retourvoorwaarden:
    • Retourzendingen dienen binnen 5 werkdagen na ontvangst plaats te vinden, indien mogelijk in de originele en onbeschadigde verpakking.
    • De producten mogen niet gedragen zijn en moeten vrij zijn van gebruikssporen en beschadigingen.
    • Artikelen die niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd om gezondheidsredenen of hygiëne kunnen wij niet accepteren.
    • Schrijf niet op de originele verpakking en gebruik geen stickers of plakband. We accepteren geen retourzendingen in brievenbusverpakkingen vanwege het risico op beschadigingen.
    • Als een verpakking een sealsticker, verzegeling of tape bevat, mag deze niet verbroken zijn.
    • Het ruilen van producten via de webshop is niet mogelijk. Je kunt het artikel retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen of contact opnemen met onze klantenservice voor een oplossing.
    • Onze retourservice is alleen beschikbaar voor zendingen binnen Nederland.

Vergoeding en machtiging

  • Menzis
    • Anderzorg
    • Hema
    • Menzis
    • VinkVink
  • Salland
    • HollandZorg
    • Salland
  • Zorg en Zekerheid
    • AZVZ
    • Zorg en Zekerheid
  • ONVZ
    • ONVZ
    • vvAA
  • DSW
    • DSW
    • InTwente
    • Stad Holland
  • ASR
    • s.r
    • s.r Ik kies zelf

Als de verzekeraar van jouw cliënt hier niet bij staat, kun je nog steeds bij ons bestellen. Je moet dan alleen zelf de declaratie regelen met de zorgverzekeraar van jouw cliënt. We staan altijd klaar om te helpen als je vragen hebt.

Als je zorgmiddelen wilt bestellen die niet worden vergoed, bieden we een eenvoudig betaalproces aan. Je kunt je bestelling telefonisch of via de mail plaatsen, waarbij je van ons een factuur ontvangt. Deze factuur bevat alle benodigde informatie om de betaling veilig en gemakkelijk te kunnen verrichten.

Ja, dat is mogelijk! Dit geldt echter alleen voor hulpmiddelen waarvoor we een machtiging van de zorgverzekeraar hebben ontvangen. Het kan zijn dat bepaalde hulpmiddelen niet in aanmerking komen voor directe declaratie bij de zorgverzekeraar. In dat geval zullen we je informeren over de beschikbare betaalopties.

Mijn gegevens en privacy

Bij Vomedex hechten we veel waarde aan jouw privacy en die van jouw cliënt. We zorgen ervoor dat jullie persoonlijke gegevens veilig en vertrouwelijk worden behandeld. Meer informatie over hoe we dit doen, vind je in onze privacy policy.

Wij hebben een aantal gegevens nodig om de hulpmiddelen te kunnen leveren en te declareren, zoals de geboortedatum en burgerservicenummer (BSN) van je cliënt. Daarnaast stellen we verplichte vragen over het gebruik van de hulpmiddelen, opgesteld door de zorgverzekeraar.

Als je wijzigingen wilt aanbrengen in de persoonlijke gegevens van je client, zoals woonadres, telefoonnummer, e-mailadres of zorgverzekeraar, kun je dit doorgeven aan onze klantenservice.

Klachten en opmerkingen

Dit kan zowel online via het klachtenformulier, of telefonisch. Voor productklachten kun je ook foto’s meesturen (maximaal 5MB per e-mail). Vermeld bij je klacht altijd het ordernummer en het artikelnummer.

Wij maken deel uit van een externe geschillencommissie: www.erisietsmisgegaan.nl. Meer hierover lees je in onze klachtenprocedure.