Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen aan onze klantenservice. Staat je vraag er niet bij? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We zijn bereikbaar via telefoon, e-mail en Whatsapp.
Bij Vomedex bestel je je hulpmiddelen op de manier die jou het beste uitkomt: telefonisch, via e-mail, of binnenkort ook via ons online bestelportaal. We vinden het belangrijk dat het voor jou zo eenvoudig mogelijk is om de producten voor je cliënten te bestellen.
In de meeste gevallen bepaalt de specialist, zoals de arts of verpleegkundige, welke hulpmiddelen je cliënt nodig heeft. Soms staat dit al in de verwijzing die de cliënt ontvangt, maar in andere gevallen kan het nodig zijn om samen met zorgconsulenten te overleggen welke hulpmiddelen het meest geschikt zijn. Mocht het blijken dat de gekozen producten niet naar wens zijn of niet goed bij je cliënt passen, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Bij Vomedex vinden we persoonlijk contact van essentieel belang. We streven ernaar om dicht bij jouw zorg te staan. Onze experts zijn altijd beschikbaar om hun kennis en expertise te delen, zodat we samen de beste zorg kunnen leveren aan jouw cliënten.
Dit zijn onze voordelen:
Ja, je kunt je bestelling wijzigen of annuleren zolang deze nog niet is verzonden. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via telefoon of e-mail om wijzigingen door te geven of je bestelling te annuleren.
Ja, je kunt zeker voor iemand anders bestellen. Zorg ervoor dat je over de juiste informatie beschikt, zoals de naam, het adres van de persoon voor wie je bestelt, en welke hulpmiddelen zij nodig hebben.
Bij Vomedex is iedereen welkom die hulpmiddelen nodig heeft, zowel cliënten als zorgprofessionals. We bieden een breed assortiment aan producten aan om aan verschillende zorggebieden te voldoen: incontinentie, wond, diabetes en stoma.
Het is gemakkelijk om klant te worden bij Vomedex. Je kan een account aanvragen via onze website of neem contact op met onze klantenservice.
Ja, het is mogelijk om namens iemand anders klant te worden. Zorg ervoor dat je over de juiste informatie beschikt, zoals de naam, het adres van de persoon voor wie je bestelt, en welke hulpmiddelen zij nodig hebben.
Hieronder vind je de aanvraagformulieren voor jouw zorggebied:
Aanvraagformulier incontinentie absorberend
Als de medische hulpmiddelen op voorraad zijn en je voor 15.30 bestelt, verwerken we je bestelling nog dezelfde werkdag. PostNL levert de bestelling meestal de volgende dag.
Ja, je kan bij het plaatsen van een bestelling aangeven op welke dag je die wilt ontvangen.
Ja, zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een verzendbevestiging met daarin een trackingnummer. Hiervoor hebben we wel je e-mailadres nodig. Met dit trackingnummer kun je de status van je bestelling volgen via de website van onze verzendpartner. Zo weet je altijd precies wanneer je je bestelling kunt verwachten.
Als je besluit om een bestelling terug te sturen, hebben we een eenvoudig proces om dit te regelen. Je kunt je bestelling retourneren door gebruik te maken van ons retourformulier, dat beschikbaar is op onze website. Op dit formulier kun je de reden voor de retourzending aangeven, zodat we onze service voortdurend kunnen verbeteren. Zodra we je retouraanvraag hebben ontvangen, nemen we contact met je op om de retourprocedure verder af te handelen.
Helaas kunnen we niet alle hulpmiddelen terugnemen. In sommige gevallen kan dit wel; neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Houd er rekening mee dat het betaalde bedrag in deze gevallen niet geretourneerd kan worden.
Als de verzekeraar van jouw cliënt hier niet bij staat, kun je nog steeds bij ons bestellen. Je moet dan alleen zelf de declaratie regelen met de zorgverzekeraar van jouw cliënt. We staan altijd klaar om te helpen als je vragen hebt.
Als je zorgmiddelen wilt bestellen die niet worden vergoed, bieden we een eenvoudig betaalproces aan. Je kunt je bestelling telefonisch of via de mail plaatsen, waarbij je van ons een factuur ontvangt. Deze factuur bevat alle benodigde informatie om de betaling veilig en gemakkelijk te kunnen verrichten.
Ja, dat is mogelijk! Dit geldt echter alleen voor hulpmiddelen waarvoor we een machtiging van de zorgverzekeraar hebben ontvangen. Het kan zijn dat bepaalde hulpmiddelen niet in aanmerking komen voor directe declaratie bij de zorgverzekeraar. In dat geval zullen we je informeren over de beschikbare betaalopties.
Bij Vomedex hechten we veel waarde aan jouw privacy en die van jouw cliënt. We zorgen ervoor dat jullie persoonlijke gegevens veilig en vertrouwelijk worden behandeld. Meer informatie over hoe we dit doen, vind je in onze privacy policy.
Wij hebben een aantal gegevens nodig om de hulpmiddelen te kunnen leveren en te declareren, zoals de geboortedatum en burgerservicenummer (BSN) van je cliënt. Daarnaast stellen we verplichte vragen over het gebruik van de hulpmiddelen, opgesteld door de zorgverzekeraar.
Als je wijzigingen wilt aanbrengen in de persoonlijke gegevens van je client, zoals woonadres, telefoonnummer, e-mailadres of zorgverzekeraar, kun je dit doorgeven aan onze klantenservice.
Dit kan zowel online via het klachtenformulier, of telefonisch. Voor productklachten kun je ook foto’s meesturen (maximaal 5MB per e-mail). Vermeld bij je klacht altijd het ordernummer en het artikelnummer.
Wij maken deel uit van een externe geschillencommissie: www.erisietsmisgegaan.nl. Meer hierover lees je in onze klachtenprocedure.